تاثیر سیر بر روی انواع سرطان

مصاحبه با آقای انصاری پدر یکی از کودکان مبتلا به سرطان
مارس 18, 2019
چربی حیوانی سرطان روده بزرگ
رابطه چربی و سرطان و پولیپ روده بزرگ
آوریل 22, 2019
سیر و تاثیر آن بر سرطان

اگر بگوییم که سیر از عوامل باز دارنده ی گسترش توده ها ی (تومورها)سرطانی است، سخن گزافی نگفته ایم. پژوهش اخیر دانشمندان آلمانی به اثبات رسانده است که ترکیبات موجود در سیر برای توده های بدخیم، سمی و کشنده بوده و همان گونه که داروی های شیمیایی بر روی سلول های سرطانی اثر می گذارند، ترکیبات این ماده غذایی هم عمل مشابهی را انجام می دهد. بر پایه این پژوهش، تاثیر یکی از ترکیبات قوی سیر موسوم به اجوبین سه برابر بیشتر از سلول های معمولی، بر روی سلول های بدخیم تاثیر می گذارد.

بر اساس نظر دکتر بنیامین اچ. اس. لو محقیق با سابقه ای که در زمینه سیر و تاثیرات آن تجارب فراوانی دارد، نیز این احتمال مطرح شده است که سیر به منزله یک تغییر دهنده وضعیت سلامت، بتواند علیه سلول های سرطانی وارد عمل شود و از فعالیت های ویران گرانه آن ممانعت به عمل آورد.

به گفته ایشان، تاثیر مشابهی که شمار زیادی از دارو های جدید مانند اینترلوکین بر روی سلول ها و وضعیت سلامتی دارد نیز در خواص سیر مشاهده شده است که باعث ایمن سازی بدن انسان ها می گردد. در کشت های آزمایشگاهی انجام شده نیزیافت شده که ترکیبات گوگردی سیر، فعالیت عوامل ضد سرطان ماکروفاژ و لنفوسیت های تی را که در دستگاه ایمنی بدن و از میان برداشتن سلول های سرطانی سهم عمده ای را به عهده دارد، فعال تر می نماید. ولی تا زمانی که این تاثیر بر روی انسان به نتیجه برسد ممکن است مدتی زمان ببرد.

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک ( پادزیست) قوی قادر است در تضعیف یا توقف سلول های سرطانی معده و کولون که ناشی از عفونت حاصل از باکتری اچ پیلوری است، موثر باشد. هم چنین دکتر تیم بایرس معتقد است، اگر سیر به باکتری ها حمله کند، ممکن است با سرطان مقابله نماید.

منبع: کتاب چه بخوریم تا سرطان نگیریم