توسعه بخش تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان قدس قزوین توسط موسسه مکس

آیت الله محمد تاکندی
آیت الله محمد تاکندی از اعضای هیئت موسس مکس درگذشت
اکتبر 8, 2021
stronger than cancer
ما از سرطان قوی تریم
ژوئن 10, 2022

فاز اول

در انتهای سال ۹۸، خبری خوش برای کودکان مبتلا به سرطان در قزوین کام همه خیرین مکس را شیرین کرد. اینجا در مکس تلاشهای سبز همه ما در نهایت به ثمر نشست. پس از انتظاری طولانی ساختمان جدید مرکز جامع بیماران خاص در مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین که توسط موسسه مکس ساخته شده بود توسط دکتر پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و آقای علیرضا نوروزی مدیرعامل مکس افتتاح شد. پروژه بزرگ توسعه بخش تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان قدس در دو فاز به همت موسسه مکس و با یاری شما خیرین عزیز انجام شده است. در فاز اول این پروژه در سال ۹۸ برای کودکان، یک ساختمان در بیمارستان قدس قزوین به صورت تخصصی و مجزا برای کودکان عزیز هموفیلی تحت پوشش موسسه نوسازی شد.

این پروژه با بازسازی ساختمان قدیمی پاویون پزشکان به مساحت ۱۱۵ مترمربع زیربنا، دارای دو سالن بستری جداگانه برای بانوان و آقایان، در کنار بخش خون و شیمی درمانی بیمارستان جهت مداوای بیماران تالاسمی و هموفیلی با هزینه حدود چهارصد و پنجاه میلیون ریال توسط مکس ساخته شده است. شایان ذکر است که تا قبل از این کودکان هموفیلی به صورت مشترک در بخش ویژه خون بیمارستان قدس درمان می شدند.  

افتتاح بخش دیالیز بیمارستان قدس قزوین

این مرکز بخش های مورد نیاز برای بیمارن خاص، بخش خون و شیمی درمانی را داراست. با ساخت این مرکز علاوه بر ارتقا درمان بیماران خاص، بخش خون و شیمی درمانی در اختیار موسسه مکس قرار گرفت و کودکان مبتلا به سرطان امکان داشتن فضا،، امکانات درمانی، آموزشی و تفریحی بیشتر را خواهند داشت.

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین (مکس) نیز خاطر نشان کردند که تمام کودکان سرطانی که به این مرکز مراجعه می‌نمایند بطور رایگان درمان می‌شوند. گفت: کلیه هزینه‌های کودکان مبتلا به سرطان از وقتی که تحت پوشش این مرکز قرار می‌گیرند از جمله هزینه‌های دارو، شیمی درمانی‌، آزمایشات، ایاب و ذهاب توسط موسسه مکس پرداخت می‌شود. همچنین کلیه هزینه‌های ساخت این مرکز از محل کمک‌های مردمی و خیرین عزیز تامین شده است.

فاز دوم

بعد از افتتاح و راه اندازی فاز اول این بخش، وقت آن بود که اصلی ترین قسمت این پروژه که تکمیل و تجهیز فضای خالی شده بخش خون که در فاز اول بواسطه جابجایی بخش بیماران خاص به ساختمان مجاور محقق شده بود، شروع شود.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ این پروژه آغاز شد. موسسه مسئولیت خطیر  باز سازی ساختمان بخش خون کودکان  واقع در بیمارستان قدس را با اهداف زیر به عهده گرفته است :

۱-احداث دو اتاق ایزوله با امکانات سرمایشی و گرمایشی و سرویس های بهداشتی بصورت مجزا و فضای اسکراپ طبق استاندارد های مورد تائید دایره فنی علوم پزشکی

۲- احداث اتاق معاینه برای پزشک بصورت مجزا با پیش فضای ورودی برای خدمات بهتر به بیماران

۳- حمایت از پزشکان محترم بخش کودکان از نظر امکانات فضائی به جهت بالا بردن کیفیت هر چه بیشر معاینه ودرمان

۴-احداث اتاق مخصوص جهت  آماده سازی دارو با امکانات خاص

۵-احداث اتاق مخصوص رگ گیری با امکانات خاص

۶-احداث اتاق تمیز بصورت مجزا و مخصوص برای دپو کردن البسه و ملحفه های مورد نیاز

۷- احداث اتاق کثیف بصورت مجزا و مخصوص برای دپو کردن البسه و ملحفه های کثیف

۸-احداث اتاق سر پائی برای بیمارانی که نیاز به بستری شدن ندارند

۹-احداث اتاق بازی برای کودکان مبتلا به سرطان به منظور ایجاد سرگرمی و بالا بردن روحیه بیماران عزیز

۱۰-احداث اتاق آبدار خانه مجزا برای همراهان بیمار با سینگ و امکانات  بهداشتی برای شستشوی ظروف مصرفی

۱۱-احداث اتاق استراحت پرسنل برای کادر درمان

۱۲- احداث اتاق غذاخوری و آبدار خانه برای پرسنل کادر درمان

چگونه در ساخت این بیمارستان سهیم شویم؟

شما خیرین عزیز جهت همیاری و مشارکت در توسعه و تجهیز بخش درمانی کودکان مبتلا به سرطان قزوین از راه های پرداخت زیر استفاده کنید.

› ۶۰۳۷-۹۹۱۸-۹۹۸۷-۰۲۲۸ شماره کارت بانک ملی

پرداخت آنلاین

تماس با شماره موبایل ۰۹۰۲۲۸۱۹۶۹۸

منتظرتان هستیم

ما اینجا در مکس به پشتوانه همیاری و همراهی شما خیرین عزیز دلگرم هستیم تا کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین در مسیر مبارزه با سرطان تنها نباشند.

خدا را شاکریم که می‌توانیم به پشتوانه همراهی شما خیرین عزیز هر چه سریعتر در راستای تکمیل فاز دوم این پروژه بزرگ گام برداریم. ما اینجا هستیم تا به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان بگوییم امیدشان را در راه مبارزه با سرطان از دست ندهند و روحیه و انگیزه خودشان را حفظ کنند. به این امید که کودکان مکس مسیر مبارزه با سرطان را با همراهی نیکوکاران عزیز مکس در به سلامتی طی کنند.