بخش خون و آنکولوژی کودکان مبتلا به سرطان مکس افتتاح شد

جلسه با داوطلبان جدید مکس قزوین
جلسه معارفه داوطلبان جدید
دسامبر 30, 2022
تولد کوروش
اهدای هزینه های تولد کورش به نفع کودکان مکس
ژانویه 30, 2023
افتتاح بیمارستان مکس

به گزارش خبرنگار ایرنا، این بخش با کمک موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (مکس) راه اندازی و فعال شده و برای راه اندازی آن ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

هزینه های مربوط به ساخت و تجهیز این بخش از سوی خیران بخش سلامت تامین شده است.

مراسم بهره برداری از این بخش درمانی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین برگزار شد.

علیرضا نوروزی، مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین در مراسم بهره برداری از این بخش اظهار داشت: تجهیز این بخش و نوسازی آن از مطالبات خانواده های دارای کودکان سرطانی بود.

وی تصریح کرد: چند سال قبل برای نوسازی بخش اقدام شد اما شیوع کرونا روند کار را کند کرد اما موفق شدیم بالاخره نوسازی و تجهیز بخش یاد شده را به سرانجام برسانیم.

نوروزی افزود: بخش جدید خون و آنکولوژی بیمارستان قدس قزوین که برای درمان کودکان مبتلا به سرطان خون استفاده می شود دارای امکانات مختلفی از جمله اتاق های ایزوله، تخت های همراه، اتاق شست و شوی البسه است و به لحاظ بصری نیز شبیه به مهدکودک است تا کودکان بیمار در آن احساس راحتی و آسایش کنند.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین یادآور شد: در حال حاضر ۲۴۰ کودک مبتلا به سرطان از حمایت های این موسسه و کمک خیران بهره مند هستند که شامل هزینه های درمان، دارو، ایاب و ذهاب، انجام انواع آزمایشات و کمک هزینه تحصیلی و تامین مواد غذایی است.

منبع