نشست خبری و تقدیر از خبرنگاران همراه موسسه مکس

اهدا خون اعضای مکس در سازمان انتقال خون قزوین
حضور همراهان همیشگی مکس در فراخوان اهدا خون
جولای 31, 2018
دومین جشن کودکان مبتلا به سرطان مکس قزوین
دومین جشن کودکان موسسه مکس
آگوست 19, 2018

طبق سنن گذشته، به مناسبت هفته خبرنگار نشست خبری در دفتر موسسه مکس برگزار گردید و خبرنگاران و خبرگزاری های همراه موسسه مکس در سال گذشته در آن حضور پیدا کردند.

در این نشست، جناب آقای علیرضا نوروزی، مدیر عامل موسسه مکس از کلیه خبرنگارانی که با موسسه مکس فعالیت داشتند تقدیر و تشکر نمود و در ادامه به جهت آگاهی رسانی و شفاف سازی در ارتباط با فعالیت های موسسه توضیحات مفصلی را بیان کردند که به علت نوع جنس مهربانی خبرها، مورد استقبال خبرنگاران پرمهر قرارگرفت.

در ابتدا نوروزی، توضیحات خود را با خبری بسیار با ارزش مبنی بر رایگان شدن کلیه خدمات درمانی بخش خون بیمارستان قدس قزوین که وظیفه خدمت رسانی و شیمی درمانی به کودکان مبتلا به سرطان قزوین را به عهده دارد، شروع کرد. بر این اساس کلیه کودکانی که برای درمان سرطان به بیمارستان قدس مراجعه می نمایند می توانند از خدمات رایگان بخش خون که به همت و پشتوانه خیرین همراه موسسه مکس قزوین برنامه ریزی شده، بهره مند گردند.

پس از این خبر امیدوار کننده، عنوان شد با توجه به افزایش هزینه ها، موسسه مکس تصمیم گرفت دو دفتر خود را که مربوط به مراجعه بیماران و خیرین بود به یک دفتر تعدیل نماید و خدمات خود را به صورت متمرکزتر ارائه دهد و دو خیر گرامی آقایان گروسی و سالمکار کلیه هزینه های دفتر و هزینه های جاری آنرا متقبل شده اند.

“بزگترین رسالت موسسه مکس کاهش درد و حذف کلیه هزینه های بیماری حاصل از سرطان کودکان قزوین است که با افتخار موسسه مکس توانسته کلیه هزینه های این بیماری اعم از هزینه های دارو و درمان، بیمارستان، رفت و آمد، بن غذایی ، هزینه های تحصیلی و … را تامین نماید. که با توجه به شرایط کنونی جامعه و پیش بینی افزایش هزینه های بیماران در ماه های پیش رو، نیازمند حمایت های جامع تری از خیرین محترم هستیم. به همین منظور تلاش شده کلیه مسیر های جذب کمک های مردمی تسهیل گردد. سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۷۷۶ در نظر گرفته شده تا خیرین بتوانند از خدمات موسسه راحت تر از گذشته بهره مند شوند. شما می توانید با ارسال عدد ۱ درخواست خود را مبنی بر دریافت قلک خانگی و فروشگاهی اعلام نمایید و همکاران موسسه مکس بعد از هماهنگی قلک مورد نظر را به آدرس شما ارسال می نمایند.

عدد ۲ برای تخلیه قلک های طراحی شده تا صاحبان قلک با ارسال این عدد به سامانه پیامکی بتوانند به پیک موسسه مکس دسترسی پیدا کنند.

 

عدد ۳ به جهت در خواست بنر تسلیت ارائه میشود. خوشبختانه بنرهای تسلیت روز به روز به علت کاهش استفاده از تاج گل های مرسوم طرفدار بیشتری پیدا می کند تا صاحبان مجالس از این طریق برای متوفی باقیات و صالحاتی نیز درنظر بگیرند.

 

با ارسال عدد ۴ نیز میتوانید عضویت خود را در موسسه مکس اعلام نماید. عضویتی که لزوما جنس مالی ندارد و همراهان می توانند از طریق ایده و یا تخصص خود با موسسه مکس همکاری کنند.

 

موسسه مکس رسالت دیگری نیز به مانند NGO ها و سازمان های مردم نهاد مطرح دنیا به طور هدفمند دنبال می کند که آن یاری دولت و تسهیل خدمات موثر در زمینه تخصصی خود به عموم آحاد جامعه است که در این راستا موسسه مکس توانسته نقش پر رنگی ایفا نماید و به جز ارائه خدمات مستقیم به بیماران در کنار متولیان سلامت استان قرارگرفته و در زمینه پیشگری از سرطان قدم های جدی بردارد. برگزاری ورزش های همگانی، پویش اهدا خون اعضا، تغییر سبک زندگی، همکاری با مدارس برای آموزش های یشگیری از سرطان و … تنها بخشی از فعالیت های ثانویه موسسه مکس می باشد.”

 

 

در ادامه نوروزی به ذکر موارد زیر نیز اشاره نمود:

ارائه خدمات مددکاری به بیماران و خانواده ها از سوی موسسه مکس به طور جدی از ابتدای سال صورت میگیرد.

ماهانه بیش از ۷ میلیون تومان هزینه رفت و آمد بیماران و خانواده هایی است که در شهر ها و روستا های اطراف قزوین به بیمارستان های تهران، قزوین و غیره اعزام میشوند تا به رجز رنج بیماری، درد دیگری احساس نکنند

۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه های ماهانه درمان کودکان است که پیش بینی افزایش ۵ برابری هزینه های درمان کودکان در ماه های آتی میرود.

بیش از ۱۲۰ صندوق فروشگاهی و ۲۰۰۰ قلک خانگی در اختیار خیرین خیر دوست قزوین است.

۱۳۳ پرونده حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در موسسه مکس وجود دارد که نیمی از آنها فعال است و کودکان آنها در حال دریافت خدمات درمان هستند.

 

در انتها مدیرعامل موسسه با ارائه شماره تلفن همراه مستقیم خود و ریاست هیئت مدیره، آمادگی ارائه پاسخگویی ۲۴ ساعته به خیرین و بیماران موسسه را اعلام نمودند

۰۹۰۲۲۸۱۹۶۹۸ و ۰۹۱۰۷۵۱۰۷۶۰

این جلسه با گرفتن عکس یادگاری و اهدای هدایایی برای تقدیر از خبرنگاران به اتمام رسید