گزارش اولین همایش موسسه مکس

تسلیت به امدادگران و آتش نشانان
ژانویه 19, 2017
مسابقه نقاشي به مناسبت هفته ملي مبارزه با سرطان موسسه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان قزوين
مسابقه نقاشی به مناسبت هفته ملی سرطان
ژانویه 24, 2017

همایش مبارزه با بیماری سرطان مصادف با هفته ملی مبارزه سرطان به همت موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین (مکس) در سالن اجتماعات سالن کوثر برگزار گردید.

این مراسم از ساعت 18 روز سوم بهمن ماه هزار و سیصد و نود پنج با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد.

در ادامه مجری مراسم ( جناب آقاي سيد محمد بهرامي، مجري توانمند استان قزوين) ضمن خوش آمد گویی به حضار محترم مراسم، همدردی رسمی موسسه مکس قزوین با سانحه دیدگان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو را اعلام داشت و به خانواده آتش نشان های شهید شده در این راه مقدس عرض تسلیت داشتند و برنامه های این همایش را به اختصار به سمع حضار رساندند.

از خام دکتر صفری از مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین دعوت شد تا در ارتباط با بیماری سرطان و راه های پیشگیری از این بیماری توضیحاتی را بیان کنند که متن سخنراني ايشان به طور مفصل در اين صفحه منتشر شده است. در انتهای سخنرانی، خانم دکتر صفری نسبت به پاسخگویی به پرسش های حضار محترم اقدام نمودند.

در ادامه مراسم، هنرمند گرامی استان جناب آقای مهدی مرادی، دو قطعه فصل سرد و فریب را به صورت زنده اجرا نمودند و مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

جناب آقای علیرضا نوروزی، مدیر عامل محترم موسسه مکس قزوین، سخنران بعدی مراسم بودند که بر روی صحنه آمدند. ایشان نیز ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با سانحه دیدگان حادثه پلاسکو سخنرانی خود را آغاز نمودند و در ادامه بیان داشتند:

فعالیت موسسه مکس قزوین از حدود چهار سال گذشته با همت تنی چند از دوستان خیر آغاز شد و با افزایش فعالیت و نیاز به پوشاندن جامه حقوقی برای تحقق بخشیدن به اهداف خود، موفق شدند موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین را با نام اختصاری مکس که برگرفته شده از سه حرف اول واژه های موسسه، کودکان و سرطان را در آذر ماه سال 93 با حمایت بعضی از بزرگان شهر قزوین معرفی کنند و از فرمانداری شهر قزوین برای سازمانی مردم نهاد کسب مجوز کنند. با رسمی شدند فعالیت موسسه مکس و حضور در همایش ها، نمایشگاه ها و گردهمایی ها آحاد مرد قزوین با این موسسه آشنا شدند و فعالیت های موسسه رنگ و بویی جدی تر گرفت و توانستیم بیشتر از دو میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنها از وجوهات جمع آوری شده مردم خیر کمک نماییم و خوشبختانه از ابتدا بهمن ماه امسال، با همت و یاری حامیان موسسه کلیه هزینه های دارو، درمان، ایاب و ذهاب و حتی هزینه های همراه به خانواده های کودکان مبتلا به سرطان پرداخت خواهد شد.

موسسه مکس قزوین از معدود موسسه های خیریه است که هیچ گونه کارمندی ندارد و کلیه اعضای آن به صورت افتخاری در این موسسه خدمت می کنند و تمامی دریافتی های موسسه مکس هزینه دارو و درمان کودکانی که در تنها بخش شیمی درمانی استان قزوین که در بیمارستان قدس واقع شده است، می شود.

بعضی از خانواده های کودکان برای درمان کودکان خود به دلیل کمبود امکانات شهر قزوین به اجبار به استان های اطراف قزوین می روند که امید است با همت دانشگاه علوم پزشکی و شما مردم بلند همت قزوین مرکز جامع سرطان که در بیمارستان ولایت قزوین کلنگ زنی شده و بخشی از این پروژه پیشرفت خوبی داشته، به زودی افتتاح گردد.

نیاز به کارگروه های مختلف در موسسه مکس ما را بر آن داشت تا از شما حامیان محترم دعوت کنیم تا با پر کردن فرم کارگروه های موسسه در گروه های مورد نیاز بسته به تخصص ، فعالیت نمایید.

کارگروه مددکاری:

1- روانشناسی 2- تدرس 3 رسیدگی به وضعیت خانواده ها

کار گروه پیشگیری:

1- ورزش 2-آموزش 3- اطلاع رسانی

کار گروه اجرایی:

1- بنر تسلیت 2- نمایشگاه 3- بازارچه

کار گروه جذب کمک های مردمی:

1- توزیع قلک 2- جذب نیروی داوطلب

کار گروه اطلاع رسانی:

1- تولید محتوا 2- گرافیک3- سمعی و بصری 4- سایبر

کار گروه سفیران:

1- حضور اجتماعی

امید است در سال 96 بتوانیم :

  • مشکلات این بیماری را برای خانواده کودکان مبتلا به سرطان را به حداقل برسانیم
  • فعالیت گسترده تر در زمینه پیشگیری از بیماری های سرطان
  • پیگیری ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در قزوین

با بیان خاطره ای تلخ سخنان خود را به پایان می رسانم، به عیادت کودکی رفته بودیم که به علت شیمی درمانی طب شدیدی داشت، فقط یک خواسته از من داشت، " لطفا مرا دعا کنید"

از زبان آن کودک به شما بزرگواران می گویم که" حیف است که تو باشی و مرا غم ببرد"

در ادامه مراسم از حامیان پر نقش موسسه مکس تقدیر و تجلیل شد:

  • سرکار خانم مهندس فتاحی
  • سرکار خانم سعید فر
  • جناب آقای فریور ( وکیل محترم دادگستری)
  • سرکار خانم شریفی
  • سرکار خانم دکتر حاج سر جوادی ( مشاور و روانشناس)
  • سرکار خانم دکتر هندسی
  • سرکار خام برزو ( برگزاری جام مهربانی – شطرنج)
  • سرکار خانم وزیری

پی نوشت: فرم کارگروه های موسسه مکس برای دوستانی که در مراسم حضور نداشتند